Siurrealizmas pagrįstas aukštesnės realybės formomis, svajų
visgalybe, nesavanaudišku idėjos žaidimu. A. Bretonas iškėlė mintį, jog
mene turi vyrauti nesąmoningumas. Savo namuose jis rengdavo siurrealistų
susibūrimus, kur menininkai buvo skatinami kurti, pasiekus nesąmoningą
būseną. Esą tik taip menininkas, laisvas įkvėpimu, gali atgaivinti savo sapnų vizijas ir siekti to, kas yra virš tikrovės, kur išnyksta riba tarp sapno ir realybės. Nes menininkui taip pat svarbu įveikti sąmonės
cenzūrą, kad žodžiai ir vaizdai galėtų lietis nevaržomai. Siurrealizmas
turi sugriauti visus kitus psichinius mechanizmus, kurie trukdo suvokti
aukštesnę realybę. Fantazijos, jų anarchija, kartais atrodo daug
realesnės, nei tikri vaizdai. Fantazijų realumo ir siekė siurrealistai,
kurių kūryba skirta neištirtiems pasąmonės klodams atskleisti. Šiuos klodus kūrėjai siekė atrasti padedami Z. Froido psichoanalizės teorijų, psichinio automatizmo metodu.
Dailės
kūriniuose tikrovės detalės tapomos natūraliai, meistriškai, tačiau
iškraipomos daiktų savybės, pabrėžiamas sugretinimo absurdiškumas,
realūs daiktai gretinami su nerealiais sapnų, haliucinacijų, erotinių
fantazijų daiktais. Vaizdas kuriamas iš nesusijusių detalių koliažo
principu.
Aldas Bertašius, 3c
Arnas Guntulis, 3b
Ausma Mameniškytė, 4d
Dovilė Stundžaitė, 4d
Edas Barbaravičius, 3c
Eglė Lukšytė, 4d
Elinga Belovaitė, 3c
Erikas Prakopjevas, 4a
Gustas Markevičius, 3c
Ieva Malinauskaitė, 3a
Justas Butkus, 4a
Justinas Navikas, 3a
Karolis Žiogas, 3a
Mėta Mintaučkytė, 3a
Neda Sinicaitė, 4c
Pijus Gimbutis, 4d
Saulė Guoda Kunčinaitė, 4c
Simona Vrublevičiūtė, 4a
Vakarė Kučinskaitė, 3c
Vakaris Kundavičius, 3c
Vilius Pakalnis, 3b
Žilvinas Drunga, 4a
Aurimas Rukšys, 4a
Domas Streižys, 3a
Ieva Malinauskaitė, 3a
Rokas Palskys, 3b
Matas Rutkauskas, 3b
Gintė Karpavičiūtė, 4a
Edvinas Šaučiulis, 4c
Klaudijus Rimelis, 4c
Paulius Gaivenis, 4d
Saulė Žemaitytė, 3a
Kestutis Klimanskas, 3b